Din handlekurv er tom.
I samarbeid med Metier Academy har DNV Energy Systems utviklet og lansert to komplementære opplæringsprogrammer – ett som fokuserer på tekniske prosjektledelsesferdigheter og ett som vektlegger mellommenneskelige ferdigheter, også kjent som power skills. Sammen vil disse programmene styrke DNVs evne til å gjennomføre prosjekter effektivt med enda bedre kundekommunikasjon.
Dette initiativet demonstrerer DNV Energy Systems’ forpliktelse til å ta tilbakemeldinger fra kundene på alvor, og kompetanseløftet er et direkte resultat av deres engasjement for kontinuerlig forbedring.
Ved å styrke organisasjonens kompetanse innen både prosjektledelse og kommunikasjon, sikrer DNV Energy Systems muligheten til å fortsette og være en verdensledende aktør innen det grønne skifte.
Et krafttak for bedre kundekommunikasjon
Masterclass-programmet i kommunikasjon er spesielt utviklet for alle som har en kundeorientert rolle i DNV Energy Systems. Programmet tar sikte på å styrke de mellommenneskelige ferdighetene som er avgjørende i samhandling med kunder – fra å sette tydelige forventninger til å håndtere komplekse samtaler og kulturelle forskjeller.
Gjennom fire tematiske moduler – Tydelige forventninger og taktfull dialog, Coaching, Lytting og tilbakemelding, Tverrkulturell bevissthet og kommunikasjon og Håndtering av konflikter – får deltakerne verktøyene de trenger for å bygge tillit, navigere i krevende situasjoner og bidra til et mer konstruktivt samspill med kundene.
– Vi vet at god kundekommunikasjon starter med gode mellommenneskelige ferdigheter. Derfor er dette programmet som inkluderer læring gjennom 70:20:10 modellen* en sentral investering i vår relasjon med våre kunder, sier Marianne Carpenter, Global Leadership & Competence Lead i DNV Energy Systems.
Masterclassene starter med et kort e-læringskurs som gir en introduksjon til temaene, etterfulgt av virtuelle samlinger på Teams med opptil 250 deltakere samtidig. Disse samlingene inkluderer også opptil 50 breakout-rooms for gruppearbeid på kundenære caser, noe som skaper en interaktiv og engasjerende læringsopplevelse. Etter hver samling får deltakerne tildelt oppgaver som de skal jobbe med før de samles igjen til neste virtuelle møte. Når masterclassen ender fortsetter deltakerne å reflektere og øve i nettverk og tar med ny innsikt inn i kunderelasjoner.
Tilbakemeldingene fra deltakerne så langt har vært svært positive. Mange har uttrykt at de finner programmet nyttig, og de setter pris på muligheten til å møtes på tvers av avdelinger og landegrenser i breakout-rooms. Dette gir dem en unik sjanse til å bygge nettverk og dele erfaringer med kolleger fra ulike deler av organisasjonen.


Styrket prosjektledelse gjennom felles metodikk
Parallelt med masterclass-programmet lanseres et prosjektledelsesprogram som gir deltakerne en grundig innføring i prosjektmetodikk, verktøy og beste praksis. Dette modulbaserte programmet kombinerer e-læring med digitale workshops, noe som gjør det mulig å nå ansatte over hele verden.
Alle nyansatte prosjektledere og de som skal gå over til prosjektledelse, vil få tilgang til obligatoriske kursmoduler fra starten av karrieren. Dette sikrer at våre ansatte har den faglige kompetansen som kreves for å lykkes med å levere prosjekter til våre kunder.
– Vi er glade for å kunne tilby dette prosjektledelsesprogrammet, som vil gi våre ansatte de nødvendige verktøyene for å navigere i komplekse prosjekter, sier Claudia Tourneau, Head of Digital and Project Management Process Owner i DNV Energy Systems og ansvarlig for PM-programmet.
Et globalt løft – og en felles standard
DNV Energy Systems investerer i sine ansatte gjennom dette samarbeidet med Metier Academy. Programmet vil ikke bare styrke de prosjektfaglige og mellommenneskelige ferdighetene hos de som deltar, men også bidra til en kultur for kontinuerlig læring og utvikling. Slik sikrer DNV at de har en fremtidig arbeidsstyrke som er godt rustet til å møte både nåværende og fremtidige utfordringer.
Med ambisjoner om å nå 2000 deltakere i over 100 land, legger DNV Energy Systems opp til en global kompetansesatsing som gir både ansatte og kunder verdi.
– Sammen med DNV bygger vi en fremtid der kommunikasjon og fagkompetanse går hånd i hånd. Det setter en ny standard for hvordan prosjektorganisasjoner kan utvikle seg i takt med markedets krav, sier Henning Bækken, direktør i Metier.
*70:20:10-modellen understreker at 70 % av læring kommer fra praktisk erfaring, 20 % fra samhandling med andre og 10 % fra formell opplæring.

Kurs
Nysgjerrig på power skills?
Power skills hjelper prosjektorienterte virksomheter med å nå sine mål.