Din handlekurv er tom.
Utfordringen vi møter
AS Vinmonopolet ønsker å ta en ledende rolle innen bærekraft og gode arbeidsforhold i leverandørkjeden. De trengte et system for å få oversikt, kontroll og god dokumentasjon av arbeidsforhold og miljøpåvirkning. Behovet for en helhetlig og etterprøvbar tilnærming var stor, samtidig som det krevde involvering fra ulike fagmiljøer og tilpasning til en bransje i stadig utvikling.
Løsningen vi tilbyr
Vi bisto med prosjektledelsen for hele anskaffelsesprosessen av et nytt digitalt system. Løsningen skulle gjøre det mulig å kartlegge, følge opp og loggføre aktiviteter i hele leverandørkjeden. Gjennom etablering av en virksomhetsarkitektur for bedre dataflyt og tydelig definering av databehov og prosesser, fikk selskapet bedre koordinering og tilgang på informasjon. Prosjektet la vekt på tverrfaglig samarbeid og interessentdialog, slik at løsningen skulle svare på både interne behov og eksterne forventninger.
Verdien vi skaper
Resultatet var en strukturert og effektiv prosess som ga Vinmonopolet et helhetlig beslutningsgrunnlag for oppfølging og prioritering i leverandørkjeden. Den nye løsningen bidrar til økt transparens, bedre risikohåndtering og en mer bærekraftig forretningspraksis. Gjennom dette arbeidet har Vinmonopolet styrket sin evne til å fremme anstendige arbeidsforhold og redusere negativ miljøpåvirkning – og står dermed bedre rustet til å nå sine strategiske mål for bærekraft.

Våre tjenester
Digitale initiativer
Trenger du støtte i din digitaliseringsreise? Vi bistår med alt fra strategisk retning til praktisk gjennomføring og gevinstrealisering.