Lyse Tele: Migrering, lansering og koordinering 

Lyse Tele har gjennomført flere viktige prosjekter for å støtte vekst, som overføring av nye kundebaser, lansering av iceMax med Netflix og innføring av nytt ERP-system. Arbeidet er gjennomført trygt og effektivt, med god struktur, klare prioriteringer og tett samarbeid på tvers av team.

Utfordringen vi møter


Lyse Tele, med merkevaren ice, har gjennomført flere viktige initiativer for å støtte opp under sin vekststrategi og styrke markedsposisjonen. I forbindelse med oppkjøp av kundebaser fra Vipps og Release på henholdsvis 19 000 og 10 000 kunder, var det avgjørende å sikre en trygg og effektiv overføring til egne systemer. Det var også behov for å gjennomføre en lansering av abonnementstjenesten iceMax med Netflix, samt en vellykket overgang til ny timeføringsløsning knyttet til nytt ERP-system.

Løsningen vi tilbyr


Metier har hatt ansvar for prosjektledelsen i migreringsarbeidet og lanseringen av iceMax. Vi har ledet prosessene frem til ferdig leveranse. I ERP-prosjektet har vi hatt rollen som produkteier og sørget for at krav og behov ble ivaretatt – i tett dialog med både prosjekt- og linjeorganisasjon. Vi har bidratt med struktur, prioritering og koordinering på tvers av team og leverandører i prosjekter med høy kompleksitet og korte tidsfrister. 

Verdien vi skaper


Samarbeidet har gitt Lyse Tele trygg gjennomføring av kritiske prosjekter og styrket selskapets evne til å realisere sentrale deler av vekstambisjonene. Gjennom tekniske migreringer, lansering av nye tjenester og endringer i interne systemer har Metier levert målrettet prosjektledelse og tydelig kravhåndtering, noe som har lagt grunnlaget for varige verdier.