Om oss

Med våre spennende partnerskap og kunder er vi med på å forme den digitale fremtiden.


I dag er Metier mest kjent for å være Norges beste prosjektledermiljø, og det skal vi fortsette med å være. Samtidig har vi kommet langt i å være en toneangivende virksomhet innen digitalisering. Våre ambisjoner strekker stadig lengre, og nå ønsker vi å være en ledende bedrift innen teknologi og rådgivning.

Vi er lidenskapelig opptatt av kreative løsninger, og alltid nysgjerrige på hva det neste digitale gjennombruddet blir. Siden teknologien raskt fornyes må vi være smidige, tenke fremover og se løsninger.




Satsingsområde

Business Intelligence og Analytics

Er du dreven på data og innsikt? Vi etter flere dyktige konsulenter som får driv av å skape innsikt og verdi fra data, slik at vi kan styrke leveransene til en solid og voksende kundeportefølje.

Karrieremuligheter

Vi liker faglig og erfaringsmessig mangfold, og er ute etter deg som har lyst til å jobbe med noe av dette:


Produktledelse, teamledelse og smidig

Vi ser etter deg som har god ledererfaring fra smidige miljøer og sertifisering innenfor smidige metoder. Kanskje har du tidligere ledet team innen systemutvikling og integrasjon.Vi antar at du føler deg hjemme i smidig manifest, og aller helst kjenner du til rammeverk og metoder som Scrum, SAFe, PRINCE2 Agile mf.

Endringsledelse og organisasjonsutvikling

Som endringsleder jobber du typisk i større initiativ, hvor du bidrar med å få endringer gjennomført slik at ønskede digitaliseringsgevinster realiseres. Vi ser etter konsulenter med ulik spesialisering og erfaringsnivå som kan jobbe både på virksomhetsnivå mot toppledelse, og i mer praktisk utførende roller. Vi ser gjerne sertifisering innen prosjekt- og endringsledelse, eksempelvis PROSCI.

Anskaffelser og logistikk

Innen anskaffelse og logistikk-området vil du gjennomføre prosjekter som etablerer og utvikler driftsmodeller for innkjøp og logistikk i organisasjoner, definere digitale veikart, gjennomføre valg og implementering av støtteverktøy, samt optimalisere arbeidsprosesser med fokus samspillet mennesker-rutiner-systemer og optimalisering av verdikjeder.

Vi gjennomfører større strategiske anskaffelser og kontraktsadministrasjon. I tillegg til å gjennomføre prosjekter i team, vil du vil også kunne jobbe i kundens organisasjon som rådgiver, leder eller bidragsyter i forbindelse med investering. Vi ser etter deg som brenner for fagfeltet, og som har lyst til å bidra i å bygge et sterkt fagmiljø på dette området.

Virksomhetsarkitektur

I denne rollen vil du ha ansvaret for å analysere kundens eksisterende IT-portefølje, legge frem målbilder og handlingsplaner, samt forankre og implementere disse i organisasjonen. Arbeidet vil typisk baseres på kundens strategi og mål, som du tar ansvar for å operasjonalisere og implementere.

Vi ser etter deg som har minst 5 års konsulenterfaring, gjerne innen arkitekturdomenet. I denne rollen er det viktig å ha forståelse for hvordan teknologi og digitalisering kan anvendes for å understøtte virksomhetens mål. Hos oss vil du jobbe på et strategisk nivå, tett på forretning og IT, i et sterkt og kompetent fagmiljø. Av sertifiseringer har du kanskje noen av disse: TOGAF, LEAN, PRINCE2.

IT prosjekt- og programledelse

Vi ser etter deg som har betydelig erfaring fra større IT prosjekter eller initiativer. Vi søker etter flere typer profiler; fra de som typisk bekler en mer administrativ rolle, til den tekniske prosjektlederen som styrer de tekniske ressursene. Du evner å skape entusiasme og trivsel i ditt team. Du er trygg innen prosjektfaget, strukturert, organisert, og selvgående. Du har relevant høyere utdanning. Det er en fordel om du i tillegg har relevante sertifiseringer, f.eks. Prince2, Prince2 Agile eller Scrum.

Forbedring av virksomhetsprosesser, styring og ledelse

Til denne rollen ser vi etter deg som har erfaring fra endring og forbedring av arkitektur, prosesser og samarbeidsformer. Du har trolig jobbet tett på ledelsen i større virksomheter, og bidratt både på strategisk og taktisk nivå. Vi tror at du har vært engasjert både i tidligfase med beskrivelser, planlegging og beslutninger, implementering og gevinstrealisering. Det er en fordel om du har jobbet med implementering av mål og resultatstyring, balansert målstyring, eller som rådgiver i forbindelse med innføring av større sentrale systemer som ERP. Sertifisering innen Lean Six Sigma, Change management – PROSCI / ACMP, Prosjekt- og programledelse, PRINCE2, MSP, TOGAF og smidige metoder kommer godt med.

Av og til trenger vi noen med en spesiell kompetanse. Her finner du enkeltstillingene vi har ute for øyeblikket.

Konsulent

Supply Chain
Management
and Manufacturing

Konsulent

Supply Chain Management and Manufacturing

Business
Intelligence
Specialist

Business Intelligence
and Analytics

Business Intelligence Specialist

Business Intelligence and Analytics

Prosjektleder

Metier Digital

Konsulent

Metier Digital

Nysgjerrig på en digital karriere?


Kom i kontakt med en av våre rådgivere!