Din handlekurv er tom.
Hjem / Tjenester / Digitale initiativer
Supply Chain and Manufacturing
Metier er dedikert til å hjelpe virksomheter med å optimalisere og transformere sine forsyningskjeder og produksjonsprosesser. Vårt team innen supply chain management og manufacturing jobber tett med våre kunder for å levere skreddersydde løsninger som forbedrer effektivitet, reduserer kostnader og øker konkurranseevnen.
Kort om tjenesten
Vi skaper verdi gjennom effektivitet, kostnadsbesparelser, logistikk, produksjonsforbedringer, digital transformasjon og bærekraft. Vår unike styrke ligger i vår ekspertise, skreddersydde løsninger, innovasjon og helhetlige tilnærming, som sikrer optimal verdiskaping og bærekraftig vekst for din virksomhet.
Digitale løsninger innen supply chain management og manufacturing/produksjon tilfører bedriften betydelige verdier, spesielt i en verden der konkurranse og krav til effektivitet stadig øker.
Vår tilnærming
Vi mener riktig styring, samarbeid i leverandør- og verdikjedene og effektiv bruk av teknologi vil bidra betydelig for virksomheters mulighet for suksess.
Metier er opptatt av å kombinere teknologisk forståelse med prosess- og fagkunnskap for å skape merverdi for våre kunder og deres kunder.
Økt verdi i ditt prosjekt
Her er noen av de mest verdiskapende faktorene, som styrker virksomheters evne til å møte både nåværende og fremtidige utfordringer
01 Økt produktivitet
Optimalisering av forsyningkjeden reduserer forsinkelser og fjerner dine flaskehalser
02 Frigjør kapasitet
Automatisering av oppgaver som ordrebehandling og lagerstyring
03 Riktig prioritering
Mer tid til oppgaver som skaper verdi til virksomheten og kunden
04 Reduserer feil
Sanntidsdata fra digitale kvalitetskontrollsystemer muliggjør proaktiv kvalitetsstyring alle produksjonsfaser
05 Fleksibel forsyningskjede
Dataanalyseverktøy gjør det mulig å raskt oppdage og tilpasse seg endringer i kundens behov eller markedsvisninger
06 Regler og standarder
Systemene kan tilpasses bransjer for å lettere overholde regler og sikre kvalitetsstandarder
Tjenester
Dette kan vi hjelpe deg med
- Utvikling og optimalisering av driftsmodeller, med fokus på samspillet mellom styring-mennesker-prosesser-teknologi, inkludert modenhetsvurderinger
- Leverandørutvikling og –styring
- Innkjøpsanalyser og kategoristyring, med fokus på bærekraft
- Strategisk innkjøp samt utforming og styring av innkjøps- og kontraktstrategier
- Rådgivning knyttet til lov og forskrift om offentlige anskaffelser, samt andre juridiske problemstillinger
- Forprosjekt og anskaffelser/valg av ulike IT-systemer
- Transformasjons- og Implementeringsprosjekter som ERP-systemer, Innkjøpsløsninger, transportløsninger og lagerløsninger
- Optimalisering av verdi- og leveransekjede, med fokus på bærekraft
- Analyser knyttet til lagerbeholdning, distribusjon og leverandørmarked
- Effektivisere ESG-datainnsamling og forbedre rapporteringskvaliteten ved å optimalisere digitale prosesser og arbeidsmetoder

Vil du vite mer?

Karl Martin Karlsen
Business Director, ansvarlig for Supply Chain and Manufacturing